مخفی کردن فایلها درون تصاویر

احتمالا شما هم فايل‌هاي مهمي داريد که مي‌خواهيد از دسترس ديگران مخفي باشد. ممکن است براي اين کار به کمک نرم افزارهاي امنيتي از آن‌ها محافظت کنيد و يا اينکه فايل‌هايتان را در فولدرهاي تو در تو مخفي کنيد.

به کمک اين ترفند مي‌توان فايل‌ها را درون تصاوير مخفي کرد، به اين صورت که با کليک بر روي تصوير، عکس معمولي نشان داده مي‌شود و اگر بخواهيد فايل‌هاي ضميمه عکس را ببينيد، بايد از روش ديگري استفاده کنيد.

براي استفاده از اين ترفند، برخورداري از دانش ابتدايي در مورد دستورات کامند (Command) ضروري است. با فرض آشنايي با دستورات کامند مراحل زير را دنبال کنيد:

گام اول: عکسي که قصد داريد فايل‌هايتان را در آن مخفي نماييد، انتخاب کنيد.

گام دوم: فايلي که قرار است مخفي شود را به کمک WinRAR (با فرمت RAR)، فشرده کنيد.

گام سوم: حالا عکس و فايل فشرده‌شده را به دسکتاپ منتقل کنيد. البته اگر تسلط کافي بر روي دستورات کامند داريد، نيازي به انتقال فايل‌ها به دسکتاپ نداريد.

گام چهارم: CMD را اجرا نموده و دستور«CD Desktop» را تايپ کرده و سپس کليد Enter را بفشاريد. (به کمک دستور CD، دايرکتوري جاري را تغيير مي‌دهيد.)

گام پنجم: در ادامه دستور زير را تايپ کنيد:

copy /b Image-Name.jpg + File-Name.rar Final-Name-Of-Image.jpg
در دستور بالا، به جاي Image-Name، نام عکس، به جاي File-Name، نام فايل فشرده‌شده و به جاي Final-Name-Of-Image، نام دلخواهتان را وارد نماييد.

عکسي که شامل فايل فشرده است با نام دلخواه و انتخابي شما و در دسکتاپ ايجاد مي‌شود.

گام ششم: حالا اگر بر روي فايل تصويري جديد کليک کنيد، تنها عکس نمايش داده مي‌شود و براي نمايش فايل مخفي بايد از روش ديگري بهره برد.

دسترسي به فايل مخفي‌شده در عکس
براي دسترسي به فايل مخفي، بايد تصوير داراي فايل را در WinRAR باز کنيد. براي اين‌کار کافي است مراحل ساده زير را دنبال کنيد:

گام اول: نرم‌افزار WinRAR را اجرا کنيد.

گام دوم: عکس خود را درون WinRAR بکشيد و بر روي کليد Extract کليک کنيد.

تمام! به اين ترتيب فايل مخفي, در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *