کتاب آموزش C#.net
گردآوری: سید محمد هاشمیان
بخشی از مطالب کتاب عبارتند از:
بخش اول:
- مقدمه ای بر C#.Net
- آشنایی با محیط C#.Net
- آشنایی با منوهای C#.Net
- ایحاد یک برنامه ساده
- آشنایی با پنجره ها در IDE ویژوال استودیو
- آشنایی با جعبه ابزار
- آشنایی با نشانه گذاری مجارستانی تغییر یافته
- آشنایی با ویرایشگر کد
- طریفه استفاده از سیستم ویژوال استودیو
بخش دوم:
- آشنایی با NET. و ارتباط آن با #C
- معرفی اجزا تشکیل دهنده NET.
- نحوه استفاده از چار چوب NET. برای برنامه نویسی
- آشنایی با اسمبلی ها
- آشنایی با کد های مدیریت شده
- نحوه مدیریت حافظه در NET.
- آشناایی با مراحل اجرای برنامه در C#.Net
- C#.Net چیست؟
- آشنایی با Solution یا راه حل در ویژوال استودیو
بخش سوم:
- مبانی نوشتن نرم افزار
- آشنایی با متغیرها
- آشنایی با توضیحات
- آشنایی با انواع داده ای
- آشنایی با اعداد
- نحوه تند نویسی در عملیات ریاضی
- محدودیت کار با اعداد صحیح
- آشنایی با اعداد اعشاری
- آشنایی با اعداد اعشاری با دقت معمولی
- آشنایی با رشته ها
- انجام عملیات بر روی رشته ها
- آشنایی با زیر رشته ها
- آشنایی با قالب بندی بومی
- نحوه جایگزینی زیر رشته ها
- نحوه تبدیل نوع های داده ای
- نحوه استفاده از تاریخ
- نحوه قالب بندی تاریخ ها
- نحوه استفاده از خواص Date Time
- نحوه کار با تاریخ
- آشنایی با نوع داده ای Boolean
- نگهداری متغیرها
- آشنایی با متدها
- چرا از متدها استفاده می کنیم؟
- نحوه ایجاد یک متد
- نحوه انتخاب نام برای متد
- آشنایی با محدوده ها
بخش چهارم:
- کنترل روند اجرای برنامه
- آشنایی با تصمیم گیری در برنامه
- آشنایی با دستور Else
- آشنایی با دستور Else If
- آشنایی با دستورات If تودرتو
- آشنایی با عملگرهای مقایسه ای
- نحوه استفاده از عملگرهای مقایسه ای
- آشنایی با عملگرهای And و Or منطقی
- نحوه مقایسه رشته ها
- آشنایی با دستور شرطی Switch
- نحوه استفاده از ساختار Switch برای مقایسه رشته های منفی
- آشنایی با دستور Default
- آشنایی با حلقه ها
- آشنایی با حلقه For
- نحوه شمارش معکوس در حلقه
- آشنایی با حلقه های For Each
- آشنایی با حلقه های Do
- آشنایی با حلقه While
- آشنایی با شرط های قابل قبول در حلقه های Do و While
- آشنایی با حلقه های تودرتو
- نحوه خروج از حلقه
- آشنایی با دستور Continue
- آشنایی با حلقه های بی نهایت
بخش پنجم:
- آشنایی با ساختار داده ای
- آشنایی با آرایه ها
- نحوه استفاده از حلقه For Each در مورد آرایه ها
- نحوه انتقال آرایه ها به عنوان پارامتر
- نحوه مرتب سازی آرایه ها
- نحوه حرکت به عقب در آرایه ها
- نحوه مقدار دهی اولیه به آرایه ها
- آشنایی با شمارنده ها
- نحوه استفاده از شمارنده ها
- آشنایی با مفهموم ثابت ها
- آشنایی با ثابتها با تایپ های داده ای مختلف
- آشنایی با ساختار ها
- نحوه اضافه کردن خاصیت به ساختارها
- آشنایی با لیست های پیوندی
- نحوه حذف عنصر از لیست های پیوندی
- نحوه نمایش عناصر لیست پیوندی
- آشنایی با ساختار Hash Table
- نحوه جلوگیری از وارد شدن عناصر تکراری
بخش ششم:
- ایجاد برنامه های تحت ویندوز
- آشنایی با رویدادها
- نحوه تنظیم یک رویداد برای کنترل Button
- ایجاد یک برنامه ساده
- ایجاد برنامه ویرایشگر متن
- نحوه پاسخ به رویدادهای نوار ابزار
- آشنایی با مفهوم فو کوس
- نحوه استفاده از چندین فرم در برنامه
بخش هفتم:
- آشنایی با کادرهای محاوره ای
- آشنایی با کادر محاوره ای Message Box
- آشنایی با کنترل Open File Dialog
- آشنایی با متد کنترل Open File Dialog
- آشنایی با کنترل Save File Dialog
- نحوه استفاده کنترل Save File Dialog
- آشنایی با کنترل Font Dialog
- نحوه استفاده از کنترل Font Dialog
- آشنایی با کنترل Color Dialog
- نحوه استفاده از کنترل Color Dialog
- آشنایی با کنترل Print Dialog
- نحوه استفاده از کنترل Print Dialog
- آشنایی با کنترل Folder Browser Dialog
- نحوه استفاده از کنترل Folder Browser Dialog
بخش هشتم:
- آشنایی با منوها
- بررسی پنجره Properties مروبط به کنترل Menu Strip
- نحوه ایجاد منوها
- نحوه اضافه کردن نوار ابزار
- نحوه کد نویسی برای منوها
- نحوه کد نویسی برای منوی View
- آشنایی با منوهای فرعی یا Pop Up
- نحوه فعال و غیر فعال کردن گزینه های نوار منو و نوار ابزار
بخش نهم:
- آشنایی با اشیا
- آشنایی با مفهوم اشیا
- آشنای با مفهوم کپسوله سازی
- آشنایی با متدها و خاصیتها
- آشنایی با مفهوم کلاس
- نحوه ایجاد کلاس ها
- مبانی طراحی اشیا
- آشنایی با خاصیت های فقط خواندنی
- آشنایی با خاصیت های فقط نوشتنی
- آشنایی با متد Is Moving
- آشنایی با متد های سازنده
- آشنایی با ارث بری
- نحوه اضافه کردن متدها و خاصیت های جدید به کلاس مشتق شده
- نحوه تغییر دادن پیش فرض ها
- آشنایی با مفهوم Polymorhpism
- نحوه Override کردن دیگر متدها
- آشنایی با کلاس Object
- مقایسه اشیا و ساختارها
- آشنایی با کلاس های چارچوب NET.
- آشنایی با راهنمای Using
- آشنایی با وراثت در NET.
بخش دهم:
- آشنایی با مباحث پیشرفته در برنامه نویسی شی گرا
- نحوه سربار گذاری متدها
- نحوه استفاده از خاصیت ها و متدهای Static
- نحوه استفاده از خاصیت های Static
- نحوه استفاده از متدهای Static
- نحوه سربار گذاری عملگرها
- آشنایی با کلاس های Abstract
- آشنایی با کلاس های Sealed
- آشنایی با Interface ها
- استفاده از تکنیک های برنامه نویسی شی گرا
- نحوه استفاده از کلاس های برنامه
- نحوه ایجاد کلاس Webfavorite
- نحوه مشاهده لینک ها در پروژه favorites
- ایجاد برنامه Favorite Viewer به روشی دیگر
میخواهم کامپیوتر را اصولی ودرست یاد بگیرم تا بتوانم از ان درست استفاده کنم و در کارهای مرتبط با ان پیشرفت کنم